Gevonden en verloren voorwerpen
Bent u iets verloren? Dan kunt u via de website iLost zien of het bij de gemeente Rhenen is gebracht.
Gevonden voorwerp registreren
Heeft u iets gevonden? U kunt gevonden voorwerpen afgeven bij de balie van het Huis van de Gemeente. Het gevonden voorwerp wordt door de baliemedewerker geregistreerd in iLost. U kunt ook zelf een registratie doen in iLost. U bewaart het voorwerp dan thuis.
Verloren reisdocumenten en rijbewijzen
Een gevonden paspoort of identiteitskaart vernietigen wij direct. Dit is volgens de wet verplicht. Een als vermist geregistreerd document wordt zo snel mogelijk door ons als ongeldig geregistreerd en kan niet meer worden gebruikt. Dit kan niet meer worden teruggedraaid en er moet een nieuw document worden aangevraagd.
Rijbewijzen van inwoners van Rhenen sturen we naar de eigenaar op zolang deze niet als vermist geregistreerd staat. Vermiste rijbewijzen worden door de RDW of de gemeente zo snel mogelijk als vermist geregistreerd en zijn daarmee ook direct ongeldig. Dit kan niet meer worden teruggedraaid en er moet een nieuw rijbewijs worden aangevraagd.
Rijbewijzen van inwoners van andere gemeenten worden opgestuurd naar de RDW. Zij bepalen of u deze terug krijgt. U kunt in dat geval contact opnemen met de RDW via telefoonnummer (088) 008 74 47.
Paspoort, ID-kaart of rijbewijs kwijt?
Een verloren of gestolen paspoort of identiteitskaart kunt u direct digitaal bij de gemeente melden door het formulier verklaring van vermissing in te vullen.
Een verloren of gestolen rijbewijs kunt u direct digitaal melden via de site van de RDW via Rijbewijs kwijt of gestolen. Of bij de gemeente melden door het formulier verklaring van vermissing in te vullen.
Liever langskomen? Dit kan ook, op afspraak. U komt dan naar de balie in het Huis van de gemeente en tekent daar een verklaring van vermissing en vraagt een nieuw identiteitsbewijs aan. Een afspraak maken kan via onderstaande link of bel naar (0317) 681 681.