Bezwaar gebruik van contactgegevens
Als u een aanvraag doet aan de balie of een formulier invult via de website, vragen we uw telefoonnummer en/of e-mailadres. Deze gegevens bewaart de gemeente in het BRP-systeem, zodat we u bijvoorbeeld kunnen laten weten wanneer u uw rijbewijs of reisdocument kunt ophalen.
Wilt u niet dat de medewerkers van het Klant Contact Centrum(KCC) uw gegevens gebruiken voor andere situaties? Dan kunt u bezwaar maken via het online formulier.
Wanneer gebruikt de RPB uw contactgegevens?
Het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente mag uw telefoonnummer of e-mailadres in andere situaties gebruiken, bijvoorbeeld:
- Het rijbewijs of reisdocument is niet afgehaald binnen de termijn
- De vraag die is gesteld via website of e-mail is niet helemaal duidelijk
- Gevonden voorwerpen teruggeven aan de eigenaar
- Toestemming van de ouder voor de inschrijving van een minderjarig kind in de BRP
- Vragen over uw juiste adres
- Om iemand die verhuisd is, maar nog staat ingeschreven op het oude adres, te vragen de verhuizing door te geven
- Bij onduidelijkheid over de verhuis-, immigratie- of emigratieaangifte
- Verandering in uw gegevens die in de BRP staan.
Uw gegevens worden niet doorgegeven aan andere afdelingen van de gemeente.