Bezwaar gebruik van contactgegevens

Als u een aanvraag doet aan de balie of een formulier invult via de website, vragen we uw telefoonnummer en/of e-mailadres. Deze gegevens bewaart de gemeente in het BRP-systeem, zodat we u bijvoorbeeld kunnen laten weten wanneer u uw rijbewijs of reisdocument kunt ophalen. 

Wilt u niet dat de medewerkers van het Klant Contact Centrum(KCC) uw gegevens gebruiken voor andere situaties? Dan kunt u bezwaar maken via het online formulier.

Bezwaar gebruik contactgegevens (Verwijst naar een externe website)

Wanneer gebruikt het KCC uw contactgegevens?

Het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente mag uw telefoonnummer of e-mailadres in andere situaties gebruiken, bijvoorbeeld:

  • Het rijbewijs of reisdocument is niet afgehaald binnen de termijn
  • De vraag die is gesteld via website of e-mail is niet helemaal duidelijk
  • Gevonden voorwerpen teruggeven aan de eigenaar
  • Toestemming van de ouder voor de inschrijving van een minderjarig kind in de BRP
  • Vragen over uw juiste adres
  • Om iemand die verhuisd is, maar nog staat ingeschreven op het oude adres, te vragen de verhuizing door te geven
  • Bij onduidelijkheid over de verhuis-, immigratie- of emigratieaangifte
  • Verandering in uw gegevens die in de BRP staan.

Uw gegevens worden niet doorgegeven aan andere afdelingen van de gemeente.