Afspraak maken

De gemeente werkt vooral op afspraak. Zo voorkomen we dat u lang moet wachten. De snelste en makkelijkste manier is online via de link hieronder. Dan kunt u zelf dag en tijdstip bepalen. 

Voor het afhalen van een reisdocument of rijbewijs hoeft u geen afspraak te maken. U kunt gewoon binnenlopen tijdens openingstijden.

Afspraak maken Huis van de gemeente (Verwijst naar een externe website)

Uw afspraak veranderen of afzeggen

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Heeft u een e-mail van ons ontvangen over de afspraak? Dan kunt u klikken op de link in het e-mailbericht en daarna uw afspraak veranderen of afzeggen.

  • Heeft u geen e-mail van ons ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met de gemeente om uw afspraak te veranderen of af te zeggen, via (0317) 681 681(Verwijst naar een telefoonnummer).

Afspraak maken afvalbrengstation

Vanaf 1 mei 2021 werkt het afvalbrengstation op afspraak. Via onderstaande link kunt u een afspraak maken. Zowel voor het maken van een afspraak als voor uw bezoek aan het afvalbrengstation heeft u uw afvalpas nodig.

Afspraak maken afvalbrengstation (Verwijst naar een externe website)

Bijzonderheden bij een afspraak maken

Spoedaanvraag 

Heeft u met spoed een reisdocument, rijbewijs of uittreksel nodig? Bel dan het Klant Contact Centrum op nummer (0317) 681 681(Verwijst naar een telefoonnummer) voor het maken van een spoedafspraak. Voor een spoedaanvraag kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

Meer producten

Wilt u meer dingen tegelijk regelen? Klik in het formulier op ‘Aantal’ achter elk product (activiteit) dat u wilt aanvragen. Of voeg een extra product (activiteit) toe. Op het scherm ziet u hoeveel en welke producten u heeft gekozen, dus waarvoor u een afspraak heeft gemaakt.

Iets anders

Staat uw vraag, product of activiteit er niet bij? Bel dan het Klant Contact Centrum op nummer (0317) 681 681(Verwijst naar een telefoonnummer).

Wettelijke termijnen

Houdt u er bij het maken van een afspraak rekening mee dat sommige aangiftes binnen een bepaalde termijn moeten gebeuren.

  • aangifte overlijden: binnen 6 werkdagen
  • aangifte geboorte: binnen 3 dagen (is de derde dag een weekenddag of een feestdag? Dan kunt u uiterlijk op de eerste werkdag daarna aangifte doen.)
  • aangifte verhuizing: binnen 5 dagen na de verhuizing (u kunt dit ook digitaal doen via onze website)

Als u niet binnen de wettelijke termijn een afspraak kunt maken, bel dan het Klant Contact Centrum op nummer (0317) 681 681(Verwijst naar een telefoonnummer).