Kan ik de wethouder helpen?

Categorie├źn

  • Sociaal

Ja dat kan. Want de wethouder wil graag weten of het Sociaal Team haar werk goed doet. Daarom krijgen inwoners die zich met een hulpvraag bij het Sociaal Team hebben gemeld een vragenlijst toegestuurd.

Laat ons uw ervaring weten

De vragen gaan over het contact met de gemeente, over de onafhankelijke clientondersteuning. Is er samen naar oplossingen gezocht en bent u tevreden met de oplossing?

Inwoners die een individuele voorziening hebben gekregen, krijgen ook een vragenlijst. Hierin staan vragen over of u nu beter kan meedoen of makkelijker thuis kan blijven wonen. En hoe u de kwaliteit van de ondersteuning ervaart.

We doen dit onderzoek vier keer per jaar

Dit doen we zodat het niet te lang geleden is dat u met iemand van het sociaal team heeft gesproken. In de vragenlijst kunt u in de toelichting ook extra informatie kwijt. Alle antwoorden worden verwerkt door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Daardoor zijn de antwoorden anoniem.

Dat betekent als u bij de open antwoorden iets invult - bijvoorbeeld als er meer hulp of iets anders nodig is - dan zal het sociaal team daarover geen contact met u opnemen. Als er iets verandert in uw situatie, kunt u direct contact opnemen met het Sociaal Team.

Wat doet het Sociaal Team dan wel met de antwoorden?

We kijken naar hoe we ons werk doen en sturen het zo nodig bij. Ook nemen we opmerkingen over aanbieders mee in de evaluaties die we samen hebben. Als we nieuwe contracten moeten afsluiten, dan nemen we ook de resultaten van het onderzoek mee. Op die manier hopen we de inwoners die dat nodig hebben, goede ondersteuning te blijven geven.

We zijn erg blij als u de vragenlijst invult!

Misschien heeft u net een vragenlijst gekregen of vindt u deze binnenkort in uw brievenbus. We hopen dat u de vragenlijst voor ons invult.